Sunday, June 20, 2010

Berhijrah ke pejabat baru

Hijrah. Walaupun bukan bulan hijrah, tetapi saya berhijrah dari pejabat lama ke tempat baru. Suasana baru, budaya baru, dan gaya hidup yang baru. Dahulu, saya memberi arahan, kini saya diarah. Sesekali berasa konfius, bukan kerana lambakan tugas tetapi kerana sudah berada lama di zon selesa. Di tempat baru, semuanya terpaksa buat sendiri, ditempat lama, kakitangan bawahan yang tolong buatkan. Hmmm...saya tidak komplen, setakat memberitahu. Ada hikmat di sebaliknya mungkin, hidup perlu bersusah, atau belajar berpayah untuk survive. Kamar yang diberi selesa sekali tetapi melangit tingginya. Memanjat anak tangga berpuluh-puluh banyaknya dari pagi ke petang, agak memenatkan. Aaaa...tidak mengapa, mungkin ini cara baik menurunkan berat badan. Baik juga buat jantung dan hati, mengepam adrenalin menjadi kencang. Haha... minggu depan bermulalah tugas dan tanggungjawab berat, I can't wait to face the challenge. Doakan saya!

No comments:

Post a Comment