Tuesday, January 22, 2013

Hujung minggu yang sibuk

Percutian saya bermula Jumaat lepas.  Ke Utara saya!  Memandu bergilir bersama suami dan anak perempuan.  Kami ke Anak Bukit menghadiri pernikahan sekali gus majlis resepsi puteri kepada abang kandung.  Begitu meriah! Bertemu sanak-saudara yang dirindui...beborak sehingga embun dingin melapisi dedaun.  Seronok!  Andai waktu mengizinkan,  ingin saya mengulanginya lagi...perisian padat di temani secangkir kopi bujang di sediakan isteri abang.  Beberapa ketika ada genang ditubir mata.   Ah syahdu...abang kandung yang begitu cergas lagi kacak dahulu, sudah ketara garis-garis usia yang memamah. Itulah Janji Allah swt, dan sesiapa jua harus kejar lima perkara sebelum lima perkara itu. 
Singgah di Pekan Rabu mencari ole-ole dodol dan pelbagai jajan lain.  Harganya agak mahal! Seperti harga di Kuala Lumpur pun ada.  Ah...penjual! Mengapa tidak di standardisekan sahaja setiap harga.  Ada yang jual seperti mahu kaya esoknya...cekik darah!  Ada pula yang benar-benar mengikut kitab Allah.  Berbahagialah peniaga-peniaga ini...semoga jualanmu sentiasa diberkatiNya.   Hati saya berdebar-debar kini.  Berapa banyaklah agaknya saman yang bakal saya terima!  Kerana, sewaktu pulang, saya memandu sendirian. Saya tidak langsung mematuhi  tahap kelajuan tempat itu.  Rimas!  Nak segera tiba ke teratak saya sebelum maghrib. Aduh....parah!


~Senja yang tenang di kamar pejabat, 22 Jan 2013 - 6.45 petang~

No comments:

Post a Comment