Monday, February 28, 2011

Isnin nan nyaman


Subuh tadi saya terjaga begitu awal. Saat azan mendayu, "assala tu khairum minan now," saya sudah pun melangkah ke bilik air untuk mandi. Seusai mengenakan telekung, saya bersolat. Harum sungguh telekung saya kerana baru semalam saya membasuhnya. Selesai menghias diri berpakaian pejabat, saya ke dapur menyediakan sarapan buat kami bertiga. Hairan, putera saya juga bangun awal hari ini. Selalunya jangan harap. Tidak akan nampak kelibatnya meskipun mentari sudah menggalah. Syukur! Mungkinkah semua insan tidak mahu mensia-siakan Isnin lagi. Semoga ianya tidak bernokhtah di sini.

Rasanya, ramai tidak gemar ke pejabat hari Isnin. Riadah hujung minggu sudah cukup merengsakan jasmani. Apatah kaum ibu dengan pelbagai tugas yang tidak pernah berpenghujung. Ada sahaja perlu dibereskan.

Seronok! Seolah-olah diri seperti orang baru. Oh ya, saya berbaju baharu hari ini :) Alhamdulillah!


~Petang Isnin 28 Feb 2011~

No comments:

Post a Comment