Tuesday, March 1, 2011

Minggu Keusahawanan


Entreprenuer Week kembali! Kesempatan bagi siswa-siswi mencari wang saku lebih. Tidak sabar rasanya hendak melewati segala bazaar yang menyediakan cuisine tempatan dan luar negara. Penuntut dari Timur Tengah acap menyediakan makanan dari kampung halaman masing-masing. Lazat! Sungguh enak! Harga pun berbaloi. Sepatah kata orang barat "affordable." Yup, mengunyah Shawarma diselang-seli dengan hirupan "Pinacolada" dibancuh oleh penuntut dari Nigeria. Adoh! Satu kombinasi yang mmmmmm... sukar saya nukilkan di sini.

Desert? Apalagi, tahu kering disumbat makanan laut. Fullamak! Best sangat-sangat! Susah mendapati menu sebegini di luar kampus. Namun penuntut-penuntut ini berjaya menghasilkan sesuatu lain dari yang lain. Hebat! Ahh...setakat ini sahaja coretan pena saya. Saya tidak mahu ketinggalan dengan pembukaan rasmi jam 10 pagi ini. Seusai itu, apalagi? Jumpa saya di bazar makan-makan ya!

~ Mengapa minda saya memikirkan "ayam penyek, ayam penyek, ayam penyak dan bahklawa sahaja. Paras kolesterol sudah tentu naik mendadak hari ini.Huhu...Unipak 9.30pagi 2/3/2011~

No comments:

Post a Comment