Sunday, March 6, 2011

Lagi tentang hati



Semenjak Rabu lepas lagi hati kecil saya berbisik, "Mengapalah lembap sangat! Takkanlah hendak memforwardkan benda sesimple itu pun mengambil masa berhari-hari?" Haaa...ayat itu belum berunsur fitnah mahupun menjatuhkan maruah seseorang. Tidak juga berbunyi hasutan, kerana ketiga-tiga "pasal" itu ada yang tidak kena. Seandainya mana-mana hal ini ada menyebut nama seseorang, aduh...parah! Boleh dikenakan "Akta Hasutan," lah jawabnya.
Namun hati kecilku, terus mengeluh! Kesal melihat gelagat orang muda yang mengambil masa amat lama untuk menghantar sesuatu yang sangat saya perlukan. Sampai bila harus saya tunggu? Adakah kalian berhajat melewat-lewatkan tugas saya? Atau sengaja busuk hati? Ahaa...itu tidak bagus! Baru semalam saya membaca kitab tentang hati... Sucikanlah hati kalian dengan berfikir benda-benda bagus dan hantarlah dokumen itu segera...pleassseeeee!


~dalam pejabat, 7/3/2011 - 11.45 pagi~ (photo credit to Adam)

No comments:

Post a Comment