Tuesday, June 14, 2011

Bumi berputar, zaman beredar










Gegaran meja yang ketara menyentak kekhusyukkan tugas yang dikerjakan. Bundak seketika. Apa perlu ruang dikosongkan dan berlari mencari perlindungan dari goncangan ini. Saya tinjau dari jendela. Suasana tenang di luar. Seperti tiada apa-apa yang terjadi. Haha...kelakar. Namun semua ini menghantar suhu rengsa di ubun saya. Migrain! Sakit yang sentiasa menghentam saraf di kepala. Pantas "migarid" saya telan. Mujarab. Penawar yang sentiasa ada di sisi. Seperti sahabat sejati, jangan sesiapa berani memisahkan kami. Seusai saya dikejutkan deringan telefon teman yang memberi kabar. Sumatera dilanda musibah. Sudah lali dikoklea saya. Takdir menimpa lagi kepada jiran kita. Apa yang boleh insan sekerdil saya usahakan... hanya panjatan doa demi doa agar umat Muhammad dilindungiNya. Mengapa bumi begitu marah? Baru tiga purnama, pulau Hokkaido dilanda banjir. Kini...ah malas benak ini mahu memikirkan semua itu. Sudah cukup bebanan yang dipikul pundak saya. Hanya satu yang terpacul di depan mata, haha...penulisan ilmiah yang benar-benar mahu saya khatamkan.


Tuhan...bilakah agaknya!


~Waktu makan tengahari dalam kamar kerja. Bagaimana hendak memotivasikan diri? Saya perlu kata ransang...15/6/2011~

No comments:

Post a Comment