Wednesday, June 29, 2011

Sepi terus meruntun jiwa

Semakin saya merapatkan diri kepadaNya, bertubi-tubi pula ujian yang menimpa. Seperti tidak mampu lagi bahu kecil ini memikul. Namun saya redha. Ingin saya berkongsi kesedihan bersama teman... aahh... siapalah yang bersimpati. Siapalah agaknya yang peduli. Sebaliknya saya diminta jangan beremosi. This is so pathetic! Kemanakah perginya segala sifat perikemanusiaan orang kita? Bangsa yang tersohor dengan kelembutan dan keramahan. Adakah sifat itu pupus seperti lupusnya sesetengah unggas yang kini diberi perlindungan?

Hairan... rakan seperjuangan yang bukan seagama pula beria-ia mengutus simpati. Meminta saya banyak bersabar...sedangkan insan ini tidak pernah saya angkat atau sanjung kerana dia bukan rumpun saya. Sedikitpun tidak terlintas untuk mengharapkan sesuatu. Memadai sekadar mengucapkan, "Saya bersimpati dan dapat rasakan apa yang saudari lalui." Ia sudah tentu meringankan kepiluan saya. Sayang...itu semua tidak berlaku! Sedikit peculiar!


~Menanti kehadiran hikmah...bilakah akan tiba? Di meja sastera, Bangi 12.15 mlm, 30/6/2011~

No comments:

Post a Comment