Thursday, March 15, 2012


Cuti semester empat minggu yang begitu tenang dan saya penuhi dengan mendokumentasi artikel penting dipetik dari sesawang ilmu. Kuliah bakal bermula 02 April di kolej saya. Semester pendek tetapi padat. Ketika diri begitu kusyuk mengerjakan sesuatu, telefon blackberry saya berdering..."Salam Puan Dil, sudah lama kami menunggu di dalam dewan kuliah...Pukul berapa Puan Dil akan masuk?" Terpaku! Setahu saya siswa-siswi masih bercuti...bila pula kuliah saya bermula?  "Err...awak student saya? Bukankah masih cuti semester? Tanya saya ... Pelajar perempuan itu membalas, "Maaf Puan, saya dari IPTA... Alahai, 3 minggu sudah kuliah bermula, mengapa pihak pejabat tidak memberitahu saya? Di manakah silapnya?
~Di anjung pondok saya di Mutiara Bangi 22 March 2012~

 

No comments:

Post a Comment