Wednesday, December 16, 2009

Selamat tinggal Zulhijjah





Ya Allah, Ya Tuhanku! Rahmatilah aku dengan Al-Quran dan jadikanlah Al-Quran bagiku sebagai pemimpin, cahaya, petunjuk dan rahmat. Ya Allah, Ya Tuhanku! Ingatkanlah aku apa yang terlupa daripada ayat-ayat Al-Quran. Daripada Al- Quran ajarlah aku apa yang belumku ketahui. Berilah aku kemampuan membacanya separuh malam dan separuh siang. Jadikanlah Al-Quran itu pedoman bagiku (untuk menyelamatkan aku di akhirat), wahai Tuhan Sekalian Alam.

Salam Maal Hijrah. Beristighfar banyak-banyak dan selamat berehat kerana esok buku baru dibuka untuk semua insan di atas muka bumi Allah ini.
Oh ya, sebaik tenggelamnya mentari, tadahlah tangan berdoa buat akhir tahun dan seusai maghrib hari ini, doalah untuk awal tahun. Sekadar berkongsi sesuatu.

~"World coffee day," today. All Starbuck outlets are giving away coffee, so better hurry to get your free cuppa, midday, uptwon, 17 Dec, 2009~

No comments:

Post a Comment