Wednesday, December 30, 2009

Resolusi Tahun 2010

Pagi Rabu yang Kabut



Ring,ring...ring,ring (deringan telefon).
Saya: Helloooo ... (dengan lembut sekali)
Sahabat: Hai Dil, apa kabar?
Saya: Heya u, I sihat Alhamdulillah! U pula apa kabar?
Sahabat: Kabar baik adanya. Ada resolusi tahun 2010?
Saya: Resolusi?
Saya: Ada!
Sahabat: Apa dia? Boleh I tahu?
Saya: Ermm ...nak siapkan penulisan ilmiah yang terbengkalai.
Sahabat: Uish ... sungguh boringnya!
Tut ...tut ...tut ...telefon diletak
Saya: Ello, Ello!
Saya: Ler...

Selamat Tahun Baru kepada sahabat semua. Semoga tahun 2010 lebih memberi makna dan kejayaan dalam apa juga bidang yang kita ceburi. Semoga persahabatan di alam maya ini akan terus berkekalan. Amin.



~Uptown 6.00pm, 30 Dis 2009~

2 comments:

  1. Saya setuju, Sdr Kholid. Sesuatu yang ilmiah itu merupakan pengetahuan dan ilmu. Sejujurnya proses kehidupan insan memerlukan pelajaran dan terus belajar sehingga akhir hayat.

    ReplyDelete